Activitats

Per poder dur a terme les activitats relacionades amb el projecte de la Costa Brava, hem creat un document per oferir unes metodologies de treball. 

El document el podeu trobar en el següent enllaç:

3 comentaris:

  1. En relació a la primera activitat creiem que la primera i la segona d’aquesta les preguntes són massa teòriques i poc atractives. A més, aprofitant que són dues activitats diferents, potser canviaríem la dinàmica d’una de les dues. Per exemple, si una es fa de manera oral, l’altre que es realitzi mitjançant una mena de joc per saber les idees prèvies. Així, la informació que vols aconseguir l’obtindràs i als nens no se’ls farà tant monòton, sinó el contrari, els presentarem un tema amb un joc i probablement els despertarà més l’interés que no pas si en les dues activitats utilitzem la mateixa metodologia. Pel que fa a la tercera activitat, creiem que és molt positiu que els infants siguin durant algun moment de la classe, els protagonistes. Finalment, la darrera activitat, també la trobem encertada així podrem esbrinar els interessos dels nostres alumnes.

    En relació la segona activitat, creiem que és positiu que els alumnes treballin en grup i que elaborin ells mateixos el seu mapa conceptual. D’aquesta manera, es construeixen el seu propi coneixement i, el fet d’haver-lo de compartir amb la classe, també enriqueix a la resta d’alumnat.

    Pel que fa a l’enunciat els trobem adequats ja que no són massa tècnics i no hi apareixen faltes d’ortografia. El disseny del blog ens sembla que s’adequa a la temàtica que tracta.

    Les diversos fonts que proposen perqué els alumnes utilitzin: (mapes, gràfics, imatges…) Potenciarà al procès d’ensenyament-aprenentatge i a l’ús d’una metodologia activa per treballar amb més d’una font d’informació.

    En línia general, creiem que són activitats molt varaides les quals es poden adaptar segons les dificultats i necessitats dels alumnes. També promouen valors morals i ètics com el respecte i el companyarisme i estan interconnectades amb altres àrees del currículum com la d’arts. Per tant, tenint en compte tots aquests aspectes i havent-los avaluat a partir de la nostra rúbrica, des del bloc Investiguem el poblat neolíti de Banyoles, la nostra puntuació és un 9.

    ResponElimina
  2. Bona nit! Estem força d'acord amb el primer comentari de que la primera i la segona activitat són força teòriques, creriem que si us ho mireu un altre cop saberu com arreglar aquest problema d'una forma creativa. Però a banda d'això creiem que és d'excel·lent el contingut que oferiu i molt visual, cosa que afavoreix a l'hora de fer les activtats proposades. Continueu així que fareu un bloc increible!

    -Patrimoni Cultural

    ResponElimina
  3. Després de mirar el blog, volem felicitar-vos per la feina feta, ja que ens sembla molt correcte.
    Un cop dit això, seguidament us exposarem l’anàlisi valoratiu que hem fet de les activitats.
    Les activitats estan dividides en quatre parts, això és el que hem observat a primera vista. Quan hem començat a llegir, hem vist que la informació és bastant clara, ja que mostra una certa reflexió sobre el tema, tot i aprofundir massa en ell, ja que les explicacions són massa llargues, denses i contrasta poc la informació. Això pot provocar falta d’interès per dels alumnes. El procediment és adequat, ja que han aplicat correctament els conceptes corresponents al tema treballat; ha sabut resoldre els problemes que se li han presentat, tot buscant estratègies per obtenir resultats més entenedors i clars.
    L’estructura del treball és una mica caòtica, ja que les diferents seccions tenen continguts però no hi ha molta relació ni transició entre ells. Ens hem fixat també amb els aspectes lingüístics, el qual mostra fluïdesa i un bon nivell lingüístic.
    També hem de destacar una molt bona presentació, molt atractiva visualment, ja que utilitza imatges i un format molt visual. El disseny compleix totalment la seva funció didàctica. I el treball cooperatiu, si l’hem de jutjar segons el que veiem amb les activitats, es percep una bona relació entre companys i participació plena de tot l'equip. El treball presenta discussió i planificació conjunta.
    Finalment, a partir de les activitats, es percep l'interès i responsabilitat envers al treball. La coherència de tot el treball i la seva realització acurada, determina determina l'interès perquè la feina tingui un resultat molt adequat.
    Ha finalitzat la conversa al xat

    ResponElimina